بباربی و برند های معروف
باربی و برندهای معروفی که لباسهایشان را به تن عروسکها کردند .
عروسک هوی متال
باربی از حالت کلیشه ای خود خاج شدند و تنوع فرهنگی را به نمایش گذاشتند .
برندهای معروف لباس زیر ----مارکهای معروف بیگینی -مارکهای معروف لوازم آ؛رایش مارک هیپانیما وووو
آیا باربی با این شکل و شمایل میتواند در بین بچه ها همان محبوبیت سابق را داشته باشد ؟
از سال 2015 تا به امروز 100 عروسک جدید به بازار معرفی شده است .
آنها با دادن این عروسکها با این سبک پوشش میخواهند کودکان را با تنوع نژادی آشنا کنند
ولی آیا موفق شده اند ؟
مسلما نه !!!
چرا که بچه ها چهره ای زیبا و ملوس را دوست دارند نه طرحهای وحشتناک که بچه با دیدنش سنکوب میکند .
والدین هر چیزی که بچه آن را دوست داشته باشد را خریداری میکنند .
عروسک باربی کودکان برخی از آنها سبزه هستند و اندامهای پر دارند .
عروسک باربی دیگر آن عروسک زیبا و ملوس نیست . و بچه ها هیچ استقبالی از عروسکهای جدید نکرده اند . فروش عروسکهایی که به بازار عرضه شده کم و کمتر شده است .
عروسک باربی قبلا چشمان روشن ---پوست سفید ---کمرهای باریک و لاغر و موی بلند داشتند
این عروسک در دنیا مطرح شده بود . اما حالا چی ؟
آنها سه عروسک کوتاه ---بلند -- و با فرم بدنی با انحنا بدن به بازار عرضه کرده اند .
آنها معتقدند که :
اراده ی مدلهای جدید هم تخیل دختر بچه ها را بالا میبرد و هم اونها را با دنیائی که در آن زندگی میکنند آشنا میکنند .
انها میگویند :
این طوری بچه ها میتوانند خودشان را در کارکترهای مختلفی پیدا کنند و قصه های زیادی بسازند .
هدف همینه ....
آیا درست است ؟
سالها که از عروسکهای کلاسیکی که سالها داشتیم و ایده آل دنیای مد بود فاصله بگیریم و تنوع فرهنگی را ترویج دهیم ؟
حتی دوست پسر باربی هم فرق کرده است علاوه بر کن بلوند کن سبزه هم به بازار عرضه شده است .
با این تنوع طلبیها بازار اسباب بازی در سراسر دنیا پائین آمده
و کمپانی معروف متل امیدوار است بتواند دوباره استوره ای را در دل بچه ها جا کند ...
با این وضع هیچ بچه و هیچ پدر و مادری حاضر نیست چنین عروسکهای وحشتناکی را برای بچه هایشان خریداری کنند ...