موسسه پنتون رنگ سال 2015 را اعلام کرد

هفته گذشته نیز، پانتون رنگ سال 2015 را رنگ "مارسالا" معرفی کرد.




از سال 1990 میلادی تا کنون، موسسه "پنتون" رنگ مخصوص سال را انتخاب کرده است، آنها با این کار خود باعث می شوند مشتری ها در دوازده ماه آینده، رنگ خاصی برای پوشش ها یا خریدهای مرتبط شان داشته باشند. هفته گذشته نیز، پانتون رنگ سال 2015 را رنگ "مارسالا" معرفی کرد. 




در نشست مطبوعاتی این شرکت، مارسالا به این ترتیب تشریح شده است: «رنگی که به طور طبیعی قوی است و بین خاکی و قرمز شرابی قرار دارد».
"لئاتریس ایسمان"، مدیر اجرایی موسسه پنتون، درباره این رنگ جدید گفته است: « سال گذشته رنگ سال، بنفش ارکیده ای بود، این رنگ خلاقیت و نوآوری را در افراد تقویت می کند. اما مارسالا ذهن های مان را غنی می سازد و باعث افزایش اعتماد به نفس و ثبات می شود».  





همه از مارسالا، رنگ پانتون برای امسال متنفرند
در حالی که وبلاگ نویسان عرصه طراحی معرفی سالانه رنگ ها را ترفندی برای کسب سود بیشتر توصیف کرده اند، معتقدند بسیاری از افراد علاقه چندانی به این رنگ ندارند و از آن خوششان نیامده است. اما با تمام این اوصاف، باید دانست که رنگ یک موضوع ذهنی و تجربه ای احساسی است و  در موضوعات سلیقه ای نظیر انتخاب رنگ ها، نمی توان حرفی قطعی زد. 


نشریه نیویورکی "کات" رنگ مارسالا را "زننده" توصیف کرده است. نشریه  "آتلانتیک" نیز در مقاله ای تحت عنوان "مشکل با رنگ سال پانتون"، مارسالا را رنگی خشن و چرک خوانده و آن را مناسب برای حاشیه های حمام دانسته است. این رنگ، مانند خون خشک شده یا آهنی است که در معرض هوا زنگ زده باشد.

ایسمان" برای توضیح درباره فرآیندهای انتخاب رنگ از سوی موسسه پنتون در دسترس نبود، اما مسئول امور مطبوعاتی این شرکت، فرآیند مذکور را نیازمند ملاحظات دقیق دانست و افزود همه مردم دنیا به دنبال رنگ هایی هستند که نفوذ بالایی داشته باشد. رنگی که بر مد، صنایع سرگرمی و هنری، تکنولوژی، ورزش و غیره تأثیر بگذارد.